صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت درخواستی: قمر، رحمن

دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۹ ق.ظ

رضا محمدی: تلاوت سوره قمر و رحمن 1960 هند که واقعا تلاوت اورجینالیه و محشر هستش رو می‌خوام. من دارم متأسفانه کامل نیست.

مسجد پادشاهی ـ لاهور پاکستان


تلاوت درخواستی برادر عزیزم جناب آقای محمدی که همیشه به بنده لطف داشتند و دارند، یکی از شاهکارهای محجور استاد عبدالباسط محسوب می‌شه. همون‌طور که آقای محمدی اشاره کردند، این تلاوت به هند منتسب شده و حتی گفته می‌شه در مسجد پادشاهی شهر لاهور هند انجام شده؛ اما بنابر توثیقی که آقای عبدالعزیز المرابط (اهل کشور الجزایر) ارائه کردند، این تلاوت در روز 23 مارس 1961 در مسجد پادشاهی شهر لاهور پاکستان اجرا شده و به نظر می‌رسه صحبتشون هم درست باشه؛ چون تا جایی که بنده بررسی کردم، اصلاً در شهر لاهور هند، مسجدی به نام مسجد پادشاهی وجود نداره و به احتمال زیاد، انتساب این تلاوت به هند، یک اشتباه فراگیر باشه که خیلی‌ها به اون دچار شدند.
نکتۀ تأسف‌آور دربارۀ این تلاوت اینه که نسخۀ کاملِ با کیفیتی از اون در دسترس نیست و در واقع از نسخۀ با کیفیت این شاهکار شنیدنیِ استاد، 6 دقیقۀ ابتدایی حذف شده. به این ترتیب، چاره‌ای نبود جز این‌که 6 دقیقۀ ابتدایی رو از نسخۀ کامل این تلاوت که متأسفانه کیفیت چندان خوبی نداره اضافه کنم، هرچند کمی روی کیفیت همون قسمت هم کار کردم تا سر و شکل بهتری بگیره.
با این توضیحات، این شاهکار زیبا رو تقدیم می‌کنم به برادر خوبم آقای محمدی و همۀ‌ مشتاقان شنیدن صدای دلنشین استاد عبدالباسط عبدالصمد:


قمر 49 - آخر، رحمن 1 - 27 ـ پاکستان، لاهور، مسجد پادشاهى ، 23-3-1961 ـ مدت: 20 دقیقه

هزنیه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادر این بنده حقیر



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی