صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

با گرامی‌داشت یاد و نام استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد در بیست و هفتمین سالگرد آن ستاره بی‌مانند و درخشان آسمان تابناک کلام وحی، سه تلاوت جدید دیگر رو که به همین مناسب منتشر شده به شما عزیزان تقدیم می‌کنم.




خبر درگذشت استاد عبدالباسط در روزنامه هوریزون فرانسه به همراه ترجمه عربی متن فرانسوی

تلاوت نخست رو آقای محمد عبدالهادی منتشر کردند که شامل آیاتی از سوره‌های هود و قدر هست که در سال 1966 در کاخ ریاست جمهوری عراق اجرا شده. البته تا به حال برای هر تلاوتی که از کاخ ریاست جمهوری عراق منتشر شده بود، تاریخ 1964 ذکر می‌شد و این‌که تاریخ این تلاوت 1966 اعلام شده کمی عجیبه و دو احتمال وجود داره؛ یا این‌که استاد عبدالباسط دو سفر در اون دهه به عراق داشتند و یا تاریخ این تلاوت اشتباه هست و همون 1964 درسته.*
این تلاوت به لحاظ استفاده از مقامات موسیقی قرآنی بسیار غنی و در مجموع بسیار زیباست که شنیدن اون رو به همه دوستان توصیه می‌کنم.


تلاوت بعدی که در سایت مزامیر منتشر شد، آیاتی از سوره مبارکه واقعه هست که در سال 1973 در شهر قوص از منطقۀ صعید مصر اجرا شده. این تلاوت زیبا رو هم از دست ندید.


و اما آخرین تلاوت که دوستداران استاد عبدالباسط مدت ها منتظر انتشار نسخۀ کامل اون بودند، تلاوت «حجرات، طارق» از سری تلاوت های پاکستان در سال 1967 هست. از این تلاوت زیبا قبلاً مقاطعی منتشر شده بود و همه تشنۀ شنیدن نسخۀ کامل اون بودند. امروز خانم شدا این تلاوت رو به طور کامل منتشر کرد؛ هرچند کیفیت نسخۀ منتشر شده چندان بالا نبود، اما مثل دو تلاوت دیگرِ این پست، سعی کردم تا جایی که ممکنه کیفیت اون‌ها رو بالا ببرم و مشکلاتشون رو به کمترین حد ممکن برسونم. ان‌شاءالله که شما دوستان عزیز از شنیدن این تلاوت‌های زیبا لذت کافی رو ببرید و ثواب استماع اون‌ها رو با قرائت فاتحه‌ای به روح پرفتوح استاد مرحوم و فقیدمون عبدالباسط عبدالصمد تقدیم کنید.

حجرات 13 - آخر، طارق ـ پاکستان،‌1967 ـ مدت: 11 دقیقه

هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات


* با توضیحی که استاد محمد عبدالهادی در کامنت ذیل این مطلب دادند، معلوم شد که تاریخ این تلاوت، همون 1964 درسته. از این برادر بزرگوار که شاید برای اولین‌بار باشه در یک وبلاگ فارسی نظر می‌دن بسیار ممنونم.

نظرات  (۵)

سلام.برای شادی و آمرزش روح پاک ایشان،فاتحة الکتاب را قرائت نمودم و از درگاه حضرت حق برایشان طلب آرامش ابدی درخواست کردم.

ماه نوامبر امسال،دوستداران شیخ مرحوم عبدالباسط عبدالصمد با شنیدن تلاوات دست اول از ایشان،حسابی خوشحال شدند و من هم تداوم این شعف را از صمیم قلب خواستارم.

امیدوارم در ماه دسامبر؛اسباب شادی طرفداران قاری اول مصر،نابغه بی تکرار و خورشید فروزان آسمان پر اختر تلاوت،ملک القراء شیخ مصطفی اسماعیل،با انتشار تلاوات سوپر طلایی و دست اول،فراهم گردد.
۱۰ آذر ۹۴ ، ۰۵:۵۶ عبدالباسط
سلام خیلی تشکر
و.از خانم شدا خیلی تشکر می.کنم که تلاوت زییای حجرات طارق رو.در سالگرد استاد عزیزمون منتظر2 کردن
۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۴ محمّدرضا فضلی
با سلام و عرض ارادت محضر علی آقای عزیز؛
هر سه تلاوت زیبا و شنیدنی هستند و همونطور که فرمودین تلاوت سور مبارکه ی هود و قدر دارای ویژگیهای خاص بوده و از غنای بالایی برخورداره. البتّه بنده علاقه ی ویژه ای به کلّیه ی تلاوتهای استاد از سوره ی مبارکه واقعه دارم و با علاقه و حس خاصی تمام تلاوتهای استاد از این سوره ی زیبا و پر معنا رو گوش میکنم و انصافاً استاد هم در تلاوتهای متعدّدی که از این سوره ی مبارکه داشتند چیزی کم نگذاشتند و این هدیه ی شما هم برام خیلی شیرین و دلنشین و جذّابه. بازهم بابت زحمات شبانه روزی شما، سپاسگذارم و تمنّا دارم مراتب تشکّر و قدر دانی ما رو محضر برادر عزیزمون آقای محمد عبدالهادی و خواهر ارجمندمون شدا الفواح ابلاغ بفرمایید.
روز و روزگار بر شما برادر عزیز خوش باد.
باسمه تعالی
سلام علیکم
خسته نباشید و صمیمانه ترین تقدیر و تشکر ما را پذیرا باشید
از این همه تلاش ارزشمند و مفید شما احساس زیبایی دارم
اگر برایتان مقدور است نسخه دیگری از تلاوت سوره هود که باز هم در امارات و احتمالا در ابوظبی انجام شده را منتشر کنید
مشخصات سوره مبارکه هود آیات 36 تا 45 و تلاوت در همین نقطه پایان می یابد
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از محبتتون.
چشم، ان‌شاءالله اون تلاوت رو هم براتون آماده می‌کنم.
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۰:۴۶ محمد عبدالهادی
اود ان اصحح تأریخ تلاوة هود والقدر من القصر الجمهوری فهی من عام 1964 ولیس 1966 حیث حصل خلط بین زیارة الشیخ عبدالباسط والشیخ المنشاوی الذی زار العراق وقرأ بالقصر الجمهوری عام 1966 لذا اقدم الاعتذار وارجو التصحیح.
اعتذر لانی لا اجید الفارسیة .
شکرا لکم 
پاسخ:
الله یجزیک یا استاذ!
شکرا لمرورک العطر ولتعلیقک الطیبة.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی