صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

در بعد از ظهر و شامگاه بیست و هفتمین سالگرد ارتحال استاد مرحوم عبدالباسط عبدالصمد، دو تلاوت جدید دیگر و نسخۀ کامل یکی از تلاوت‌های تازه منتشر شده از اون استاد فقید در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.



تلاوت نخست، آیاتی از سوره مبارکه هود و سوره انفطار هست که در دوازدهم رمضان 1980 در مسجد زاید بن سلطان ابوظبی اجرا شده. البته از استاد عبدالباسط سه تلاوت «هود، انفطار» دیگه هم وجود داره، اما این تلاوت با اونها متفاوته و برای اولین‌بار منتشر شده.
نسخه منتشر شده از این تلاوت که از رادیو ضبط شده، علاوه بر نویز زیادی که داره که البته روی صدا تأثیری نذاشته، کیفیت استریوی خوبی هم نداره؛ بدین ترتیب که صدا از یک باند خوب شنیده می‌شه و از باند دیگه، خش‌دار. اما نسخه‌ای که در این پست تقدیمتون می‌شه، کاملاً با نسخۀ اصلیش متفاوت و بسیار بهتره. کیفیت صدا مشکلی نداره و نویز هم به کمترین حد ممکن رسیده.




تلاوت دوم رو خانم شدا، بدون هیچ توضیحی منتشر کرده و فقط به همین اکتفا شده که در شهر قوص و در سال 1973 اجرا شده. این تلاوت بسیار زیبا، شامل آیاتی از سوره‌های قمر و رحمن و همچنین سوره‌های تکویر و فجر هست که بدون تردید می‌تونه یکی از تلاوت‌های دلنشین دهۀ هفتاد میلادی لقب بگیره.
درباره این تلاوت باید چند نکته رو یادآور بشم. یکی این‌که در نسخه‌ای که خانم شدا منشر کرد، مثل چند تلاوت دیگری که در این دو سه روز منتشر شد، صدای استاد عبدالباسط بسیار نازک‌تر از حد معمول بود و از حالت طبیعی خارج شده بود که این مشکل رو به طور کامل اصلاح کردم. در این تلاوت، قطع و وصلی‌های زیادی شنیده می‌شد که خوشبختانه بیشتر اونها در فواصل بین مقاطع بود و در نسخۀ پیش رو اثری از اونها نیست، مگر یکی دو مورد که در خود مقاطع وجود داره. مقاطع ابتدایی سوره رحمن احتمالاً به دلیل نقص در نسخۀ اصلی، از تلاوت دیگری جایگزین شده که از تفاوت صدای جمهور، کاملاً مشخصه. همچنین در سوره تکویر، به نظر می‌رسه که یک‌سری مقاطع تکرار شدند که با دقت زیاد متوجه شدم با وجود شباهت زیاد بین اونها، هیچ تکراری در کار نیست و خود استاد اون مقاطع رو دوباره تکرار کردند.
ان‌شاءالله که از شنیدن این یادگار دوست‌داشتنی استاد عبدالباسط لذت فراوان ببرید.




و اما آخرین تلاوت، همون تلاوت قصارالسور هست که چند روز پیش نسخۀ ناقصش توسط آقای بیرول آتش ترک‌تبار منتشر شد و در این چند روز بنده هرچه تلاش کردم، موفق نشدم ایشون رو قانع کنم نسخۀ کامل این تلاوت و چند تلاوت نادر دیگری که در اختیار داره رو منتشر کنه و علی‌رغم صحبت دربارۀ سایر مسائل مربوط به آرشیوی که مدعیه همۀ تلاوت‌های استاد رو در اون جمع‌آوری کرده، هر وقت درباره انتشار نوادر بهش اصرار کردم، جوابم رو با سکوت داد. خوشبختانه از اون‌جا که از قدیم گفتند: دست بالای دست بسیار است، این‌جا هم خساست این دوستمون جواب نداد و دیگر دوست‌داران استاد عزیز ما،‌ نسخۀ کامل این تلاوت رو منتشر کردند. در واقع این نسخه نسبت به نسخۀ قبلی 8 دقیقه بیشتره و سوره انفطار رو در اون، از ابتدا می‌شنویم. البته در توثیق این تلاوت، باز هم به پاکستان و سال 1962 اشاره شده که همچنان بعید می‌دونم این‌طور باشه و بیشتر به یه تلاوت استودیوییِ مجلسی شده، اون هم به شکلی ناشیانه شبیه.
به هر حال خوشحالیم که می‌تونیم نسخۀ کامل این تلاوت زیبا رو بشنویم و ازش لذت ببریم.

هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۱۱)

۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۷:۱۱ عبدالباسط
سلام خیلی تشکر.از زحمات بی پایان شما
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم برادر عزیز.
جزاکم الله خیرا
تشکر از زحمات فوق العاده شما در نشر این قرائتهای دلنشین
پیروز و سربلند باشید
پاسخ:
ممنون از محبتتون.
همین کامنت‌های زیبای شماست که به حقیر دلگرمی می‌ده که تلاوت‌ها رو در اسرع وقت آماده و تقدیم کنم.
درود بر شما برادر فعّال قرآنی.زیر سایه قرآن برقرار باشید ان شاء الله. دو تا سوال،ماه نوامبر امسال دقیقا چند تلاوت دست اول از استاد عبدالباسط عبدالصمد رحمة الله علیه منتشر گردید؟؟؟؟؟

کسانی ک این تلاوات رو منتشر کردند،آیا نسخه سالم و ترتمیز نداشتند تا موجبات زحمت شما را فراهم نکنند؟؟؟؟؟
پاسخ:
ممنون از شما آقا احسان
فکر کنم حدود 15 تلاوت جدید در یک ماه گذشته منتشر شده و من هم آرزومه که نسخه‌های بکر و دست اولی از اونها منتشر بشه که نیازی به ادیت نداشته باشند. ولی خب کم پیش میاد!
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۲۶ محمّدرضا فضلی
سلام برادر ارجمند، علی آقای پرتلاش؛
در باب این تلاوتها زحمت زیادی متحمّل شدی و این بر بنده پوشیده نیست، انشاءالله همیشه زندگیت به نور قرآن منوّر باشه و خدا مادر عزیزتونو رحمت کنه.
پاسخ:
پاینده باشید برادر عزیزم
ان‌شاءالله خداوند به شما خیر دنیا و آخرت عطا کنه
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۶:۲۶ محمد عقیلی از قشم
سلام . عالی بود جزاکم الله خیر
پاسخ:
سلام
ممنون از شما آقای عقیلی
۱۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۳ سید رضا محمدی
باسلام خدمت داداش گلم، ممنون از خدمت بی دریغ شما، امشب شب جمعه است وبنده چیزی ندارم جز یک حمدوسوره 
تقدیم کنم به والده محترم،، فردا چند تا تلاوت تصویری از شیخ عبدالباسط تو آپارات میزارم خوشحال میشم به ما سر بزنی 
امروز تو آرشیوم گشتم بعد 12 سال تلاوت تصویری از استاد گرامی شیخ عبدالباسط پیدا کردم، فکر کنم 80درصد کاربران شما ندیدن، دقیقا اطلاع ندارم که مال کشور قطر هست یا امارات، استاد تلاوت استودیوی زیبا با شال زیبا ی که دور گردنشون انداختن معلومه اواخر عمرشون باشه، وممنون میشم به بنده حقیر کمک کنین فکر کنم 5 تا تلاوت تصویری متفاوت از استاد عبدالباسط باشه،، شب شما زیبا 
گذشت کن سر شمارا بدرد آوردم
پاسخ:
سلام علیکم
منتظریم آقا سید؛ ان‌شاءالله که از حاصل زحمت شما همگی بهره‌مند می‌شیم.
سلام داداش لینک صفحه آپاراتتو بذار ما هم استفاده کنیم
پاسخ:
سلام
لینک صفحه آقای محمدی رو در قسمت پیوندهای وبلاگ قرار دادم.
۱۴ آذر ۹۴ ، ۰۰:۲۸ سید رضا محمدی
باسلام خدمت برادر عزیزم شب شما وکلیه دوستآن قرآنی بخیر، شرمنده امروز نتونستم تو آپارات تلاوت بزارم، چون داشتم تلاوت تصویری استاد عبدالباسط، لیثی،مصطفی اسماعیل، شعبان صیاد،وچندتا گلچین تلاوت از قرادیگه آماده میکردم، انشاالله فردا تو کانالم میزارم تا کلیه دوستان استفاده کنن واز اینجا، از شما آقای قنبری، آقا مصطفی، واقا ماجد گل واقای تهرانی وکلیه دوستآن تشکر فراوان وتنها چیزی که میتوانم بگویم خاک زیر پای همتونم، 
شب شما بخیر
۱۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۵۵ سید رضا محمدی
باسلام خدمت برادر عزیزم کم پیدای، دلمون برات تنگ شده تو شهرستان ما برف باریده مشکل اینترنت دارم، نتونستم اونجوری تلاوت تو آپارات بزارم، انشاالله فردا
پاسخ:
سلام
هستم در خدمت شما و سایر دوستان. ممنون از محبت شما !
بله ما هم از برف بی‌نصیب نموندیم. امیدوارم مشکل حل بشه و همه ما رو به فیض اکمل برسونید.

سلام برادر دنبال ریز تیکه نغمات مثل ریز مجموعه بیات بیات حسینی شوری نوا در تلاوت استاد عبدالباسط
پاسخ:
سلام
راستشو بخواید من تا این حد در مقامات و نغمات تخصص ندارم. اما به هر حال درخواستتون رو در این‌جا گذاشتم که دوستانِ متخصص در این فن، اگه تونستند جواب بدند.
۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۰:۲۸ سیدرضا محمدی
باسلام خدمت برادر عزیزم اقای قنبری عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه وسلام گرم مرا به خانواده محترم وعزیزتان برسانید -یه مژده برای شمادارم وامیدوارم که واستون خوشحال کننده باشه بنده تو اپارات یه تلاوت تصویری سوره مبارکه بقره وکامل هست به مدت 28 دقیقه از شیخ کبیرالعظم استاد عبدالباسط در اپارات گذاشتم واحتمال داره که برای نخستین بار تو شبکه خوب مجازی اپارات گذاشته میشه چون گشتم نبود وبه احترام شما تقدیم به روح مادر گرامیتان وخوشحال میشم یه سری به ما بزنی ونظربدی _ماهم بلاخره یه ایرادای داریم وبا استفاده از راهنمای های شما واستاد ماجد واستاد مصطفی واقای طهرانی عزیز که بتونم نواقص وایرادای خود را برطرف کنم -والان دارم تلاوت را بارگذاری میکنم واماده که شد متوانین استفاده کنین _تقدیم به شما وکلیه دوستداران قرانی ویه دکلمه از مادر تقدیم شما (میترسم از بهشت برای دیدنم به جهنم اید چکار میشه کرد مادرست دیگر .....)
پاسخ:
سلام
ممنون از این همه لطف و محبت جنابعالی
از کانال پربار شما بازدید کردم. زحماتتون قابل ستایشه. تلاوت‌هایی که اشاره کردید شاید در آپارات موجود نباشه، اما به جز تلاوت سوره انفال، بقیه قبلاً توی اینترنت منتشر شده بودند. با این حال، چیزی از ارزش‌های زحمت و تلاش شما کاسته نمی‌شه. همین‌طوری با جدیت و سعی بیشتر ادامه بدید. ما هم همیشه به کانالتون سر می‌زنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی