صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

ویژه سالگرد درگذشت اکبرالقراء

پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۱۲ ب.ظ

پنجم دی‌ماه سی هفتمین سالگرد درگذشت اکبرالقراء استاد مصطفی اسماعیل هست. به همین مناسبت، پستی ویژه رو تقدیم شما دوستان عزیزم می‌کنم.




از این استاد عظیم‌الشأن تلاوت‌های پرشماری به یادگار مونده که خوشبختانه به مرور هم به تعداد اونها اضافه می‌شه. اخیراً هم چند تلاوت برای اولین‌بار انتشار یافته و همچنین از نسخۀ باکیفیت چندین تلاوت دیگر هم رونمایی شده. برای این پست، سه تلاوت از این مجموعه رو در نظر گرفتم که با انجام کارهای لازم جهت ارتقای کیفیت فایل‌های منتشر شده و برطرف کردن ایرادهاشون، اونها رو تقدیمتون می‌کنم.
تلاوت اول که برای اولین‌بار منتشر می‌شه، تلاوت سوره تحریم هست که در جشن میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در مسجد امام حسین (علیه السلام) شهر قاهره انجام شده، اما به زمان اجرای اون اشاره‌ای نشده. نسخۀ منتشر شدۀ این تلاوت، صدای تقریباً بم و خفه‌ای داشت. در نسخۀ پیش رو، سعی کردم این اشکال رو به حداقل برسونم و نسخه‌ای مناسب تقدیم شما دوستان کنم که خوشبختانه به نظر خودم فایل خوبی هم از کار دراومد و کیفیتش بسیار بهتر از نسخۀ اصلی شد.


تلاوت بعدی هم تلاوتی تازه منتشر شده از قصارالسور هست. این تلاوت هم در پایان مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و در مسجد امام حسین (علیه السلام) شهر قاهره، در سال 1970 انجام شده. نسخۀ منتشر شده از این تلاوت زیبا هم به‌رغم کیفیت نسبتاً مناسب، یک اشکال اساسی داشت و اون هم ضعیف‌تر بودن یکی از باندها از اون یکی بود و از اون مهم‌تر این‌که در حدود دقایق 5-6 تلاوت، اون یکی باند قوی برای حدود یک دقیقه قطع می‌شد و اصلاح این اشکال، به مراتب دشوارتر از رفع اشکال اصلی بود. قطع و وصلی‌های مکرر که در بسیاری از تلاوت‌های اکبرالقراء هم شاهدش هستیم هم در این تلاوت خودنمایی می‌کرد که با برطرف کردن همۀ اشکالات یادشده، تلاش کردم نسخه‌ای باکیفیت و مناسب، از این تلاوت زیبای استاد تقدیم شما دوستان عزیز کنم.


استاد مصطفی اسماعیل به دلیل این‌که مراسم جشن میلاد نبوی، به طور زنده از رادیو پخش می‌شده، با رعایت زمان، در کمتر از 30 دقیقه به پایان بردند که می‌دونیم این تقریباً بر خلاف عرف تلاوت‌های ایشون هست. چنان‌که تلاوت سوم رو در زمانی طولانی‌تر و تقریباً مطابق معمول تلاوت‌های محفلی خودشون انجام دادند. این تلاوت قبلاً با کیفیتی متوسط در دسترس قرار داشت، اما در روزهای گذشته، نسخۀ باکفیتی از اون منتشر شده که البته چند دقیقۀ پایانی رو نداشت. در نسخه‌ای که در این پست تقدیم شما خوبان می‌شه، اون چند دقیقۀ پایانی رو از فایل قبلی به نسخۀ جدید اضافه کردم، ضمن این‌که کیفیت رو هم تا حد امکان بالاتر بردم و پارازیت‌هایی هم که مثل برخی تلاوت‌های استاد، بر اثر فشردن دکمۀ ضبط در فواصل بین مقاطع ایجاد می‌شه رو هم حذف کردم تا از اون حالت اعصاب‌خردکن دربیاد. خوشبختانه به نظر خودم نسخۀ خوبی شد که ان‌شاءالله دوستداران تلاوت‌های اکبرالقراء هم از شنیدن اون لذت ببرند.





استاد عبدالباسط و استاد مصطفی اسماعیل محافل مشترکی هم با یکدیگر داشتند که شاید یکی از مشهورترین اون‌ها، محفل اسکندریه باشه که استاد عبدالباسط تلاوت زیبای «یوسف ـ تکویر» رو در اون انجام داده.
یکی از محافل مشترک این دو استاد بزرگ، مراسم دومین سالگرد درگذشت شیخ علی حزیّن هست که از رادیو هم به طور مستقیم پخش می‌شده. این مجلس در سال 1973 در مسجد حاج محمد فرج در حی حدائق القبه قاهره برگزار شده و استاد عبدالباسط آیاتی از سوره اسراء رو تلاوت کرده که اون رو تقدیم می‌کنم به همۀ دوستداران صدای دلنشین این استاد عظیم‌الشأن.





و اما سال گذشته دو تلاوت از استاد عبدالباسط در وبلاگ گذاشتم که در مراسم ترحیم استاد مصطفی اسماعیل اجرا شدند. در این‌جا اون دو تلاوت رو مجدداً قرار می‌دم تا دوستانی که پست سال قبل رو ندیدند یا احیاناً این تلاوت‌های رو دانلو نکردند، از شنیدن اونها بی‌بهره نمونند.



هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۸)

سلام
ببینم 20 ژانویه چی کار می کنید!
سلام.جناب قنبری عزیز،این پست شما من رو شگفت زده کرد. برای آمرزش روح عزیزان شما دعا کردم.خداوند همه اسیران خاک ب خصوص رفتگان شما و مادر بزرگ خودم و رفتگان همه قرآنیان و قرآن دوستان  را از مغفرت واسعه خویش محروم نفرماید.

خداوند ، روح معزز اساتید بزرگ قرائت، اکبرالقرا شیخ مصطفی اسماعیل، استاد عبدالباسط و استاد منشاوی و همه قاریان متزین ب اخلاق قرآنی را از برکات خویش بهره مند و از خطاهای آنان و ما نیز بگذرد.
پاسخ:
آمین یا رب العالمین!
۰۴ دی ۹۴ ، ۱۰:۳۷ سید رضا محمدی
باتشکر فراوان، خیلی ممنونم سرفرازمون کردی، انشاالله فردا در سالگرد استاد مصطفی شاهد فایل تصویری از ایشان باشیم 
پاسخ:
سلامت باشید.
ان‌شاءالله که این اتفاق بیفته.
۰۴ دی ۹۴ ، ۱۰:۴۸ سیدرضامحمدی
آقای قنبری یه سوال داشتم، از قرا دیگه تلاوت جدیدی تو سایت میزارن یا نه، مثل، استاد شعیشع،حمدی زامل یا فرا دیگه؟ 
پاسخ:
در این مدت اخیر که به جز تلاوت‌های اکبر القراء، یه تلاوت از محمد فیومی و یه تلاوت از محمود علی البنا منتشر شده.
جناب قنبری لطفا درباره این عکس توضیح دهید.
پاسخ:
اگه منظورتون عکس اول این پست هست، همین قدر اطلاع دارم که در منزل حاج حسین فرج در قاهره و در سال 1977 گرفته شده و استاد مشغول صحبت با اطرافیان هست.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
احسنت،بارک الله فیکم. مجهود رااائع و ممتاز
پاسخ:
در مقابل پست‌های ارزشمند شما و زحمت فراوانی که برای تهیۀ اونها می‌کشید، بنده کاری نکردم آقا مصطفی.
۰۴ دی ۹۴ ، ۲۰:۴۰ سید رضا محمدی
باسلام خدمت آقای قنبری، سمیعه های استاد عبدالباسط اگر وجود داره تو وبلاگ بزار، منم یه زندگی نامه استاد مصطفی اسماعیل تو آپارات خواهم گذاشت، به مدت 30 دقیقه، نخستین بار در آپارات هست که گذاشته میشه؟
پاسخ:
سلام
در این‌باره تا به حال مطلب خاصی من ندیدم. البته در بعضی عکس‌ها یکی دوتا از سمیعه‌های ایشون رو معرفی کردند، اما اطلاعات بیشتری ازشون منتشر نشده یا حداقل بنده اطلاع ندارم.
فایل شما رو هم خواهیم دید ان‌شاءالله
عرض ادب و احترام خدمت همه قرآنیان و فعالّان قرآنی.نکته ای را بایستی درباره سمیعه ها بیان نمایم.سمیعه یعنی شنوندگان آشنا ب ظرافت های هنر مقدس تلاوت.یک سمیعه با تجربه برای شنیدن تلاوت قرآن،سعی دارد تا قوی ترین و متبحر ترین قراء را شناسایی و در محافل اجرای او حضور یابد.

سمیعه ها دو دسته هستند( از دیدگاه من) سمیعه هایی ک تلاوات یک یا دو قاری را استماع می کنند و سمیعه هایی ک تلاوات اکثر قراء را استماع می نمایند اما فقط ب تلاوت یکی از آنها عشق ورزیده و جدا از مسائل فنّی با شور و هیجان فراوان ب صدای آن قاری گوش می سپارند.

حاج ابراهیم قاسم و حاج حسین فرج رحمهم الله و خیلی های دیگر ک نامشان ذکر نشده است،از دسته دوم هستند.

این اشخاص ب تلاوات اکثر قراء( قراء توانمند از لحاظات فنّی،نه جوجه قراء) توجه داشتند اما فقط و فقط ابراز عشق و علافه شان ب صورت کاملا ویژه اختصاص ب تلاوت های ملک القراء مصر داشت.

من خودم ب شخصه عکس هایی از مرحوم استاد عبدالباسط و سایر قراء با مرحوم حاج حسین در صفحات وب را دیده ام.یقینا بعضی  از تلاوت های مرحوم استاد عبدالباسط را حاج حسین ضبط کرده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی