صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

چند تلاوت‌ درخواستی استودیویی

شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۲۴ ب.ظ

محمود مهدوی: تقاضای چند تلاوت را دارم که اکثراً استودیویی هستند:

انعام 74 - 97 ـــ بقره 106 - 129 ـــ ملک و قلم ـــ انفال 41 - 62 ـــ نور 53 تا آخر، فرقان 1 - 7 ـــ انعام 126 - 135 ـــ احزاب 70 تا آخر ـــ زخرف 29 - 63 ـــ حج 1 - 29 ـــ فاطر 1 - 18 ـــ نسا 64 - 79 ـــ و اگر تلاوت فوق‌العاده‌ای از سوره انفال با کیفیت خوب دارید از تلاوت‌های قدیمی استاد




در تلاوت‌های درخواستی آقای مهدوی، از انواع تلاوت‌های استودیویی استاد عبدالباسط یعنی ختم ارباع، ختم 13 قاری و متفرقات هستند که هر دسته رو به صورت جداگانه در این پست قرار می‌دم.
ابتدا تنها تلاوت استاد از ختم 13 قاری رو تقدیم می‌کنم که شامل آیاتی از سوره انعام هست و تلاوت یازدهم از مجموعه تلاوت‌های ختم 13 قاری به شمار میاد.


چند تلاوت هم از تلاوت‌های درخواستی آقای مهدوی، از ختم مجود اول یا همون ختم ارباع هستند که اونها رو هم مثل تلاوت قبل، با کیفیت بسیار عالی تقدیم همه دوستان عزیز می‌کنم. ضمناً یادآور بشم که شماره‌های ابتدای عنوان هر تلاوت، ترتیب قرار گرفتن اونها در ختم ارباع هست.
یه نکته رو هم محض اطلاع دوستانی که از کمّ و کیف ختم ارباع اطلاع ندارند و شاید این دوره تلاوت رو با ختم مجود دوم یا همون ختم درسی استاد اشتباه بگیرند، بگم که ضبط این ختم قرآن از اواخر دهۀ 50 میلادی شروع شده و تا اوایل و بنا به قولی تا اواخر دهۀ 60 میلادی به طول انجامیده. به همین دلیل، بسیاری از این تلاوت‌ها در سال‌های جوانی استاد عبدالباسط اجرا شدند و شاهکارهایی زیبا و ماندگار هستند که توصیه می‌کنم اونها رو از دست ندید.

06. البقرة 92 - 115 (این تلاوت در جمع تلاوت‌های درخواستی نبود و بنده به اشتباه اون رو آماده کردم، اما در این پست قرارش دادم)

07. البقرة 106 -  129

55. الانعام 74 - 97

72. الانفال 41 - 62

143. النور 53 - آخر، الفرقان 1 - 7

226. الملک 1 - آخر، القلم 1 - 7

و اما چند تلات دیگری که آقای مهدوی درخواست کردند، از متفرقات استودیویی و اکثراً هم از شاهکارهای استاد عبدالباسط هستند. اکثر این تلاوت‌ها در دهۀ 50 و 60 میلادی اجرا شدند، به‌جز تلاوت سوره‌های احزاب و زخرف که به نظر میاد در دهۀ 70 انجام شده باشند. با این توضیحات، نسخۀ بدون اکوی این تلاوت‌ها هم با بهترین کیفیت ممکن تقدیم جناب آقای مهدوی و همۀ عزیزان می‌شه.

هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همۀ مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۵)

۱۲ دی ۹۴ ، ۲۲:۴۲ آریامهر شهسواری
واقعا عالی بود
۱۲ دی ۹۴ ، ۲۳:۴۴ سید رضا محمدی
باسلام خدمت برادر ارجمندم آقای قنبری عزیز، خداوند انشاالله روح مادر گرامی شمارا با حضرت زینب (ع)همنشین کنه، منم قبل خواب یه حمد وسوره میخونمو هدیه میکنم به روح مادر گرامی،،یه سوال داشتم، شما از سوره ماعده از آیه 109الی آخر یه تلاوت استودیوی زیبا که استاد عبدالباسط تو سنی هستند که واقعا محشر کرده فکر کنم مال 52م باشه که از طریق رادیو ضبط شده،حالا نمیدونم تو مصر خونده یا سوریه،، من دارم اگه نداشتین واستون میفرستم.. منتظرم
پاسخ:
سلام
شما همیشه به بنده لطف داری آقا سید عزیز. خدا به شما خیر عطا کنه!

یه تلاوت هست که از آیه 111 شروع می‌شه تا آخر سوره مائده و مدتش هم کمتر از 12 دقیقه‌ست. این تلاوت جزو اذاعیات سوریه هست که احتمالاً در اواخر دهۀ 50 اجرا شده؛ اما جالبه که در مکتبه آقای عبدالهادی به اشتباه نوشته شده 109 تا آخر و همه جا هم همین‌طوری پخش شده. در واقع شروع تلاوت از آیۀ‌ «و اذ اوحیت الی الحواریین ...» هست که می‌شه آیه 111 . به احتمال زیاد منظورتون همین تلاوت باشه.
۱۳ دی ۹۴ ، ۰۰:۴۳ سیدرضامحمدی
سلام، درسته، اگه وقت کردین اون تلاوت رو حتما تو وبلاگ بزارین،،من هرچی گشتم پیداش نکردم تو کامپیوتر،فقط تو نوار کاسته، چون تو تهران کار میکنم یک هفته درمیان میام شهرستان بخاطر اون کم وقت پیدا میکنم که به وبلاگ ارزشمند شما سربزنم،امیدوارم کلیه دوستان از الطاف ووبلاک گرانقدر شما لذت کافی رو ببرن 
پاسخ:
چشم، اون تلاوت رو هم تقدیمتون می‌کنم.
۱۳ دی ۹۴ ، ۱۰:۵۷ محمود مهدوی
باسلام و درود بشما بزرگوار   واقعا شرمنده ام کردید با اینهمه حوصله و دقت و محبت واحسان را تمام کردید  خدا خیرتان دهد و سربلند باشید  کارتون بسیار عالی وقابل تقدیره  ممنون و سباسگزارم و رحمت و غفران حق تعالی را برای شادی روح والده گرامی  ارزودارم  دست گل شما درد نکنه
پاسخ:
سلام علیکم
اختیار دارید آقای مهدوی. ان‌شاءالله بتونم مابقی تلاوت‌های درخواستی‌تون رو هم به زودی آماده کنم.
به نام خدا
مقطعی از تلاوت استاد به دستم رسید که فرازی از سوره مبارکه نازعات بود و اینجور که از فیلم مشخص بود جو محفل مثل محافل پاکستان بود. می خواستم ببینم این مقطع مال کدوم تلاوت هست؟
پاسخ:
سلام
درست متوجه نشدم منظورتون کدوم مقعطه. اگه لینکش رو می‌فرستادید می‌شد درباره‌ش نظر داد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی