صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

تلاوت‌های درخواستی

جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰ ق.ظ

عبدالباسط رمضانی: میشه تلاوت‌های سوره فصلت رو در وبلاگتون بذارید؟

مصطفی: سلام، تلاوت کامل این مقطع موجود هست؟ اگه دراختیار دارین لطفا قرار بدین:
http://www.aparat.com/v/G6qKf

کیوان برزوئی کاخکی: قرائتی از سوره مبارکه محمد (ص) با صدای استاد عبدالباسط که مربوط به دهه 50 باشه دارین؟ اینجانب تا به حال تلاوتی از سوره محمد از ایام جوانی این استاد فقید نشنیدم. اگه دارید بذارید.





برادر ارجمندم جناب آقای رمضانی خیلی وقت پیش درخواست کردند که مجموعه تلاوت‌های استاد عبدالباسط از سوره مبارکه فصلت رو در وبلاگ بگذارم. ولی در این فاصله تلاوت‌های جدیدی که منتشر شدند و درخواست‌های پرشمار سایر دوستان از یک‌طرف و دشواریِ آماده کردن بعضی از تلاوت‌های این مجموعه، باعث تأخیر زیاد در اجابت درخواستشون شد. حقیقتش تا به حال هم نتونستم بیشتر از دو تلاوت از مجموع تلاوت‌های سوره فصلت (البته به غیر از اونایی که قبلاً توی وبلاگ گذاشتم) رو آماده کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم فعلاً همین دوتا رو تقدیم کنم تا ببینم برای بقیه‌ش خدا چی می‌خواد؟!
هر دو تلاوت به لحاظ کیفیت مشکلاتی داشتند که برطرف شد؛ مخصوصاً تلاوتِ مسجد شافعی که می‌تونم به صراحت بگم، فایلش احیا شد و تا به امروز، این تلاوت با این شکل و شمایل منتشر نشده. همۀ نسخه‌های موجود از این تلاوت، با تغییر صدای استاد عبدالباسط همراه بودند و صدای استاد علی‌رغم ضرباهنگ طبیعی، کاملاً نازک شده بود. خوشبختانه این اشکال رو هرچند به سختی، اما به هر شکل ممکن برطرف کردم و اکنون نسخۀ مناسبی از این تلاوت تقدیم شما دوستان عزیزم می‌شه.



تلاوت بعدی رو که برادر بسیار عزیزم آقا مصطفی درخواست کردند، در واقع بخشی از یه تلاوت مفقود هست که فقط بخش پایانی اون، یعنی سوره‌های انفطار و ضحی به جا مونده و مشخص نیست تلاوت کاملش چی بوده. متأسفانه به صدا هم اکوی زیادی اضافه شده، هرچند تغییر اساسی‌ای هم به اون دادند و صدای استاد، بیش از حد نازک و غیرطبیعی شده. یکی از اشکالات این فایل، کم کردن عجیب و غریب صدای حاضران در مجلس بود که به شکلی آماتورگونه هم این کار رو انجام داده بودند. بنده سعی کردم علاوه بر بازگردان صدای استاد عبدالباسط به شکل طبیعی خودش، صدای جمهور یا همون تشویق‌کنندگان رو هم هر طور شده به شکل استانداردش برگردونم که تا حدود زیادی هم موفق شدم. این تلاوت، همون‌طور که در نمونه‌ای که آقامصطفی لینکش رو گذاشتند احتمالاً‌ شنیدید، تلاوت زیبایی هست که در مسجد سیدة زینب قاهره و به احتمال زیاد در اواسط دهۀ 70 میلادی اجرا شده و مثل بسیاری از تلاوت‌های استاد در این مسجد و در اون مقطع، شور و حال خاصی هم داره که امیدواریم روزی نسخۀ اصلی و کاملش هم پیدا بشه.


و اما تلاوت پایانی این پست، تلاوت آیاتی از سوره مبارکه محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) هست که چند روز پیش جناب آقای برزوئی کاخکی درخواست کردند. اگر ختمات استاد رو در نظر نگیریم، این تلاوت در واقع تنها تلاوت استاد عبدالباسط از این سوره مبارکه هست که متأسفانه 4 آیۀ اولش مفقود شده و از آخر آیۀ چهارم به بعد موجوده. زمان اجرای تلاوت هم به احتمال زیاد اواخر دهۀ پنجاه میلادی هست. از این تلاوت، دو نسخه منتشر شده که نسخۀ دوم، نسخۀ دستکاری شدۀ نسخۀ اصلی هست. برای این پست، نسخۀ اصلی این تلاوت رو آماده کردم و کیفیتش رو هم تا حد امکان بالا بردم و اشکالات جزئی اون رو هم برطرف کردم. ان‌شاءالله که بشنوید و لذت ببرید.

محمد (ص) 4 - 30 ـ رادیو دمشق ـ مدت: 24 دقیقه


هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۵)

۲۵ دی ۹۴ ، ۱۳:۵۲ سیدرضامحمدی
باسلام خدمت آقای قنبری، روز جمعه است خدا بیامورزه والده محترم رو -دست شما درد نکنه 
پاسخ:
سلام آقا سید عزیز
خدا ان‌شاءالله روح همه رفتگان رو رحمت کنه و به ما هم عاقبت خیر عطا کنه.
۲۵ دی ۹۴ ، ۲۲:۱۳ کیوان برزویی کاخکی
با سلام و احترام و تشکر از شما برادر ارجمندم .چه تلاوت زیبایی بود خدا امواتتو بیامرزه بخصوص روح والده ی محترمتونو . متشکرم
پاسخ:
سلام
ممنون از اظهار لطف شما
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام، آقا خیلی ممنون، لطف کردید. جاری التحمیل!
پاسخ:
سلامت باشید آقا مصطفی
سلام
یه تلاوتی از استاد از سوره لیل شبکه تهران چند سال پیش قبل از اذان پخش میکرد که به سبک تحقیق استاد خونده بود ولی فوق العاده زیبا بود من هر چی گشتم نتونستم پیدا کنم ! شما از سوره لیل استاد تحقیق یا چیزی شبیه اون دارید؟
پاسخ:
سلام
بله، یه تلاوت استودیویی 5 دقیقه‌ای از سوره لیل از استاد عبدالباسط وجود داره.
سلام 
خب شما اون تلاوت رو دارید؟
پاسخ:
بله دارم، ولی این‌که بتونم لینکش رو براتون بذارم، فعلاً مشخص نیست چه زمانی انجام بشه. یعنی کلاً ادامۀ کار وبلاگ فعلاً در هاله‌ای از ابهام قرار داره!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی