صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود


دوستان عزیزم سلام

سلام نو بر همگی شما مبارک. سالی پر خیر و خوشی براتون آرزومندم. ان‌‌شاءالله در پناه قرآن کریم، روزگار به کامتون باشه.

در این نخستین ساعات سال جدید، یه هدیۀ قشنگ براتون دارم و اون نسخۀ اصلی تلاوت شنیدنی «طه، شمس» هست که امیدوارم از این برادر کوچکتون پذیرا باشید.





تلاوت «طه، شمس» از اون دسته تلاوت‌هایی بود که تا به حال، نسخۀ خوبی ازش وجود نداشت و اکوی بیش از حد و اعصاب‌خردکنی که روی اون قرار داده بودند، شنونده رو خسته و با روح و روانش بازی می‌کرد. خوشبختانه دو روز پیش شاهد انتشار نسخۀ اصلی این تلاوت زیبای استاد عبدالباسط بودیم و باعث مسرت فراوان شد.
بنده خیلی سعی کردم در روزهای آخر سال،‌ یک پست ویژۀ آغاز سال نو بگذارم و دو تلاوتی که در هفتۀ گذشته منتشر شدند رو تقدیمتون کنم، اما کارهای روزمره و مشغله‌های زندگی این اجازه رو نداد تا این‌که روز جمعه، این نسخه منتشر شد. بنده اون رو به فال نیک گرفتم و ترجیح دادم ابتدا این تلاوت زیبا رو تقدیم دوستداران صدای زیبای استاد عبدالباسط کنم و به یاری خدا اون تلاوت‌ها رو هم در پست‌های بعدی قرار می‌دم.

باز هم عیدتون مبارک؛ لحظه‌هاتون خوش ...


طه 98 - آخر، شمس ـ کویت، 1974 ـ مدت: 32 دقیقه


هزینه دانلود: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همۀ مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۱۴)

سلام
سال نو بر شما هم مبارک
خیلی ممنون از این تلاوت ها
امیدوارم زیر سایه قرآن محفوظ باشید
بازم تشنه ی تلاوت های جدید هستم
پاسخ:
سلام
ممنونم
ان‌شاءالله به زودی تقدیم می‌کنم.
سلام سال نو بر شما مبارک باشه و ان شاء الله که سال پر خیر و برکتی شاهد باشید...
واقعا اکوی اعصاب خورد کنی داشت. الان تو این نسخه جدید میبینیم که واقعا تلاوت قشنگی هست
پاسخ:
سلام
بسیار ممنونم. به امید حق که برای همه سالی خوب و سرشار از خوشی و اتفاقات خوب باشه.

بله، واقعاً بعضی تلاوت‌های استاد عبدالباسط به خاطر جهل یک عده، مظلوم واقع شدند و همون‌طور که شما گفتید، وقتی نسخۀ اصلی رور می‌شنویم تازه به زیباییشون پی می‌بریم.
سلام استاد سال نوت مبارک
ممنونم تو سال جدید خوشحالمون کردی
این تلاوت هنوز دانلود نکردم گوش نکردم
ولی تقدیم به همه دوستان بخصوص برای اونایی که در بین ماها نیستن
روح همشون شاد
پاسخ:
سلام برادر گرامی
خواهش می‌کنم. از این‌که باعث خوشحالیتون شدم خرسندم.
روح همگی رفتگان شاد و قرین رحمت الهی ان شاء الله
با سلام خدمت برادر گرامی.
اول از همه سال نو رو بر شما برادر قرآن دوست تبریک میگم و امیدوارم سالی سرشار از خوبی و خوشی داشته باشید همچنین سالی سرشار از انتشار تلاوت های استاد باشد 
درخواستی که بنده داشتم ازتون داشتم اینه که اگه میشه در همین ایام تعطیلات عید اگر تلاوتی که هنوز منتشر نشده از سال 1958 استاد در سوریه هست که دارید و بقیه ندارند رو انتشار بدهید.
یه سوال:
آیا امار دقیقی از امار تلاوت های استاد در سفر تاریخی استاد در سال 1958 و در 1955و به ویژه 1958هست؟
در پایان هم اگر نکته ی خاصی در باره ی سفر استاد در سال 1958 به سوریه هست خوشاحال میشم توضیح بدید.
بابت طولانی شدن سوالم و احیانا جواب پیشاپیش عذر خواهی میکنم
پاسخ:
سلام و تبریک و تهنیت متقابل
تشکر از بذل محبت شما
این‌که بنده تلاوتی از اون سال داشته باشم و دیگران نداشته باشند که نه، چنین تلاوتی ندارم، مگر معدود تلاوت‌هایی از اواخر دهۀ 50 یا اوایل دهۀ 60 که هنوز توفیق نشده نسخۀ کارشده‌ش رو تقدیم شما دوستان کنم؛ مثل تلاوت سوره مریم در حماه یا قمر ـ رحمن در مراکش و... البته قطعاً منظورم تلاوت‌های مجلسیه، وگرنه تلاوت استودیویی از دهۀ 50 که در وبلاگ نگذاشته باشم، کم نیست.
از اون سفرهای استاد هم متأسفانه نه آمار دقیقی هست و نه نکتۀ قابل ذکری؛ هرچند به طور قطع و یقین، تلاوت‌های زیادی از اون سال‌ها هست که هنوز منتشر نشدند؛ مثل مقطعی که اخیراً از سوره انشقاق منتشر شده که مربوط به همون ایامه، ولی فعلاً خبری از انتشارش نیست.
من هم امیدوارم همین‌طور که روند انتشار تلاوت‌های منتشر نشدۀ استاد ادامه داره، شاهد انتشار شاهکارهای دهه‌های 50 و 60 هم باشیم.
تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان       سبدی عاطفه دارم همه ارزانی تان

سلام و درود بر شما و عرض تبریک سال نو و بهترین ارزوها و سپاس فراوان بخاطر تمامی تلاشهاییکه در سال گذشته مبذول داشتید خدا یارتون متشکریم
پاسخ:
ارادتمندم

خدا رو شکر که یکی از تلاوت‌های درخواستی‌تون که قبلاً عرض کرده بودم نسخۀ اصلی نداره، منتشر شد و تونستم تقدیم کنم.
۰۳ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۰۶ آریامهر شهسواری
سال نو مبارک تشکر از تلاوت جدیدی که قرار دادید
۰۳ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۰۷ برزویی کاخکی
بسیار عالی بود اخوی سال نو مبارک
سلام 
تلاوت با کیفیت سوره آل عمران و قصار السور رو که در 1959 در حماه اجرا شده دارید؟
نسخه ای که من دارم دارای اکو زیادی هست.
پاسخ:
سلام
نسخه باکیفیت این تلاوت رو در این پست گذاشتم. این بهترین کیفیت ممکن از این تلاوته که بدون اکو هم هست.
جزاک الله بالخیر خوبه کیفیتش

سلام یک سؤال داشتم
خواستم بدونم که استاد سوره های فاطر و روم را به صورت مجلسی تلاوت کردند یا نه ؟
چون من تو هیچکدوم از تلات هایی که شما در اختیار ما گذاشتید این دو سوره را به صورت تلاوت مجلسی ندیدم!
حالا درخواستم اینکه اگر شما بزرگوار نسخه ای از این تلاوت ها را دارید در اختیار ما بگذارید
پاسخ:
سلام
در تلاوت‌هایی که تا به حال منتشر شده، خیر، هیچ تلاوت مجلسی از این سوره‌ها وجود نداره، مگر این‌که در آینده منتشر بشه.
۰۸ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۲۸ محمّدرضا فضلی
خدمت جناب آقای علی قنبری عزیز و اهالی محترم صوت داوود عرض سلام و ادب و احترام دارم. سال نو رو به همه شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض میکنم و از حضرت حق براتون آرزوی سلامت و سعادت و بهروزی به همراه توفیق بندگی شایسته به درگاه احدیّت دارم. علی آقاجون عیدی بسیار زیبا و روحنوازی به ما دادی. دست مریزاد برادر. پاینده باشی. خداوند والده ی ارجمندتون رو قرین رحمت واسعه خودش کنه و شما رو هم از جمیع بلایا مصون بداره. البته یه عذرخواهی بابت تأخیرم در عرض تبریک به شما و اهالی صوت داوود بدهکارم. پوزش بنده رو پذیرا باشید. انشاء الله همه دوستان در سال جدید پویاتر از گذشته باشند و با کامنتهاشون انرژی مضاعفی به شما علی آقای گل و دوستداشتنی و سایر عزیزان بدن.
روزگار به همتون خوش، بدرود.
پاسخ:
سلام خدمت برادر عزیزم جناب آقای فضلی
ممنون از محبتی که همیشه به بندۀ حقیر داشتید.
ان شاءالله ایام به کامتون باشه
شنیدن اصل صدای استاد عبدالباسط از سوره ی معروف ابراهیم و قصار واقعا دل انگیز بود برام مرسی از این لطف شما . 
پاسخ:
خواهش می‌کنم
سلام بر خانواده قرآنی فضای مجازی و مدیر وبلاگ وزین صوت داود جناب برادر قنبری عزیز و تبریک فرا رسیدن سال 1395 هجری شمسی-همانطور که مستحضر هستید آغاز راه به شهرت رسیدن استاد عبدالباسط، تلاوت بسیار زیبایی بود که در سال 1950 در مسجد حضرت زینب سلام الله علیها تلاوت کردند، تلاوتی از سوره احزاب که قرار بود فقط 10 دقیقه باشه اما به علت استقبال زیاد و اصرارهای مردم حدود یک ساعت و نیم طول کشید!  گفته شده که این تلاوت رو شیخ علی الضباغ -شیخ المقارئ المصریة و از اعضای هیئت انتخاب قراء در رادیوی مصر- که در مجلس حضور داشتند ضبط کردند و نوارش رو بعدها به خود استاد دادند و الان هم فقط در اختیار پسر ایشون یعنی یاسر عبدالباسط هست!
لذا در صورت امکان این تلاوت نیز به اشتراک گذاشته شود.ممنون
پاسخ:
سلام علیکم
متأسفانه تا به حال از تلاوت شاهکاری که اشاره فرمودید و سال‌هاست از اون صحبت می‌شه، هیچ فایلی منتشر نشده. ما هم امیدواریم که روزی این اتفاق بیفته.
۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۴:۴۳ جعفر نصیرپور
سلام آقای قنبری از تلاوتهایی که زحمت کشیده اید جدا کمال تشکر را دارم بنده از عاشقان استاد هستم وبه ایشون به شدت تعصب دارم یه خواهش از محضرتون دارم میدونم از جوانی استاد تلاوت چندانی در دسترس نیست اگه شما مقاطعی از دهه پنجاه دارید زحمت بکشید ضمنا در این مورد که تلاوتهای نوجوانی یا جوانی استاد سرگذشتشون چیشده چرا پخش نمیشه مطالبی بنویسید خداوند به حق آیات قرآن والده شما رو رحمت بفرماید باتشکر
پاسخ:
سلام
درباره علل کم بودن تلاوت‌های سال‌های جوانی استاد عبدالباسط قبلاً بارها صحبت شده. عمده‌ترین دلیلش هم نبودن ساز و کاری مناسب برای حفظ این تلاوت‌ها بوده که قطعاً بسیاری از اونها از بین رفته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی