صوت داوود

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
هدف این وبلاگ، ارائۀ بهترین، باکیفیت‌ترین و کامل‌ترین نسخه‌ها از تلاوت‌های پرشمار و ماندگار ستاره درخشان عرصۀ تلاوت قرآن کریم، استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد به دوست‌داران و شیفتگان کتاب وحی است.
تلاوت‌های این استاد فقید در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون قرآنی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، اما آن‌چه بندۀ حقیر را به ایجاد این وبلاگ ترغیب کرد، فقدان منبعی کامل و جامع برای دستیابی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط بود.
گفتنی است نسخه‌های کامل و با کیفیت همۀ تلاوت‌های آن استاد فقید، به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
التماس دعا

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ مهر ۰۰، ۰۵:۴۸ - محمد
    درود

در این پست، تلاوتی جدید و زیبا از استاد عبدالباسط رو به همراه دو تلاوت شاهکار و ماندگار از سوره تحریم و تقدیم شما دوستان خوبم می‌کنم




تلاوت جدید الانتشار «تحریم، قیامه»، در روز جمعه 20 ژانویه 1984 برابر با 30 دی 1362 شمسی در مسجد شافعی اجرا شده. نسخۀ منتشر شده از این تلاوت، کیفیت فوق‌العاده‌ای داره، اما افسوس که سوره قیامه ناتمام می‌مونه و در پایان آیه 23 به پایان می‌رسه، در حالی که قطعاً ادامه داشته. با وجود این‌که استاد عبدالباسط در این تلاوت، ظاهراً دچار سرماخوردگی هم بوده، اما این مسئله هیچ تأثیری در تلاوتش نگذاشته و حتی یک مورد هم گرفتگی صدا و گلو رو نمی‌شنویم و اجرای قوی این تلاوت، مخصوصاً سوره قیامه، اون رو در جایگاهی ممتاز قرار می‌ده.


تلاوت دوم، تلاوت زیبا و مشهور «تحریم، شمس» هست که اخیراً نسخه اصلی و بدون اکوی اون با کیفیتی عالی منتشر شده. مدت‌ها بود نسخۀ اکویی این تلاوت رو برای انتشار، آماده کرده بودم، اما ترجیح می‌دادم نسخۀ بدون اکو رو آماده کنم؛ چون همین نسخۀ بدون اکو قبلاً منتشر شده بود، اما چنین کیفیتی نداشت. در دقایق انتهایی این تلاوت هم نویز مختصری شنیده می‌شه که ابتدا تصور می‌شد در همین نسخه وجود داره، اما بعد از کنترل کردن نسخه‌های قدیمی، حتی نسخۀ رادیو قرآن، مشخص شد که این نویز در همۀ اونها وجود داره و تنها عاملی که باعث می‌شه در این نسخه بیشتر نمود پیدا کنه، کیفیت بالای اونه که هر صدای ریزی رو هم به گوش شنونده می‌رسونه.


و اما آخرین تلاوت این پست، تلاوت زیبا و شاهکار سوره تحریم در پاکستان هست که در سال 1962 اجرا شده. به جرأت می‌تونم بگم یکی از زیباترین تلاوت‌های استاد عبدالباسط از سوره تحریم، همین تلاوته که خوشبختانه کیفیت مناسبی هم داره.
توصیه می‌کنم تلاوت‌های این پست رو از دست ندید و از شنیدن تک‌تک اونها لذت ببرید.

تحریم 1 - آخر ـ پاکستان، کراچى، 1962 ـ مدت: 25 دقیقه

هزینه دانلودها: صلوات و قرائت فاتحه برای مادرم و همه مؤمنین و مؤمنات

نظرات  (۱۸)

۰۵ دی ۹۴ ، ۱۱:۴۸ محمّدرضا فضلی

حضور محترم جناب قنبری عزیز و جمع صمیمی دوستان قرآنی عرض ادب و احترام دارم و به نوبه خودم، سالروز ارتحال استاد بزرگ نغمه های ملکوتی، اکبر القرّاء کلام وحی، جناب شیخ مصطفی اسماعیل رو خدمت همه بزرگواران تسلیت عرض میکنم.

ضمن گرامیداشت سالروز رحلت اون استاد فقید و ارج گذاشتن به تمامی زحمات ایشون و سایر اساتید بزرگ این فن (از جمله استاد عبدالباسط و استاد محمّد صدّیق منشاوی) که در راستای خلق آثاری بس شگرف که امروز ما از شنیدنشون لذّت میبریم، از درگاه حضرت حق، براشون آرزوی علوّ درجات و همنشینی با ابرار در اعلا علّییّن رو مسئلت دارم.

همچنین بابت تلاوتهای این پست خصوصاً تلاوت جدید الإنتشار سور مبارکه تحریم و قیامت هم ازت سپاسگذارم، واقعاً تلاوتهای زیبایی هستند. خدا والده ارجمندتون رو رحمت کنه.

علی آقا جون چند  تا تلاوت هم  تقاضا دارم.

اولین تلاوت مربوط به سور مبارکه فرقان آیات شریفه 58 تا آخر ، حاقّه 1 تا 24 ، شمس، ضحی و انشراح به مدت 41 دقیقه.

دومّین تلاوت مربوط به سور مبارکه فصّلت آیات شریفه 30 تا 39 و غاشیه 1 تا 16 به مدّت 29 دقیقه

و سوّمین تلاوت هم مربوط میشه به سور مبارکه آل عمران 193 تا 200 و حاقّه که من تا آیه شریفه 25 و به مدّت تقریبی 33 دقیقه و فایل ناقص این تلاوت رو دارم و نمیدونم پایان این تلاوت کجاست.

خیلی بهت زحمت دادم برادر جزاک الله خیرا...

پاسخ:
سلام و تشکر از لطف همیشگی شما جناب آقای فضلی.

تلاوت فرقان حاقه قصار، در واقع یه تلاوت ناقص البدایة هست که ابتدای اون موجود نیست و مدتش هم حدود 25 دقیقه‌ست؛ ولی بعضی‌ها اومدند حدود 12 دقیقه از تلاوت استاد در مسجد امام حسین رو به ابتدای این تلاوت اضافه کردند و با این کار و همچنین افزودن مقاطع تکراری، مدتش رو به 41 دقیقه رسوندند.

تلاوت دوم به نظرم باید فصلت، غاشیه، اخلاص باشه که مثل تلاوت قبلی، کیفیت چندان خوبی هم نداره.

و اما تلاوت سوم قطعاً همون آل عمران، حاقه، قدر هست که از شاهکارهای جوانی استاد به شمار میاد و در سوریه اجرا شده. این تلاوت در وبلاگ موجوده و خودتون می‌تونید اون رو پیدا کنید.

ان‌شاءالله دو تلاوت اول رو اگر عمری باقی بود و در خدمتتون بودم براتون آماده می‌کنم.
۰۵ دی ۹۴ ، ۱۲:۰۴ سید رضا محمدی
سلام وصبح بخیر خدمت برادر عزیزم اقای قنبری تشکر فراوان از بابت این تلاوت های بی نظیر شیخ عبدالباسط خداوند روح والده محترم را قرین رحمت الهی قرار دهد اجرکم عندالله _انشالله روزی بشه تلاوت تصویری استاد هم تو فضای مجازی پخش بشه واز شر حسودان قراءمصری هرچه سریتر کم وانشالله خداوند متعال ریشه همه اونهای که نمیزارن از قراءمصری تلاوت تصویری پخش بشه بخشکاند انشالله .....
پاسخ:
سلام
آرزوی همه قرآن‌دوستان بدون شک همینه. امیدوارم این اتفاق بیفته.
۰۵ دی ۹۴ ، ۱۲:۴۳ سید رضا محمدی
سلام دوباره خدمت برادر عزیزم اقای قنبری _پسر با این  تلاوت تحریم چکار کردی ادمو اتیش میزنه بخدا اشکم در امد _صدای استاد شبیه به کشور سوریه میمونه بسال 58 واقعا جو روحی ادمو عوض میکنه /خدا امواتترو بیامورزه تقدیم به روح والذه محترم
پاسخ:
سلام
بله، خود من هم این تلاوت رو خیلی خیلی دوست دارم. مخصوصاً اون مقطع «نورهم یسعی» شور عجیبی در انسان ایجاد می‌کنه!
خداوند ان‌شاءالله همه اموات از مؤمنین و مؤمنات رو مورد آمرزش و رحمت خودش قرار بده.
۰۵ دی ۹۴ ، ۱۲:۴۶ سید رضا محمدی
شرمنده اذیت میشین اقای قنبرب یه سوال داشتم استاد عبدالباسط چند بار به کشور پاکستان سفر کردن واولین تلاوت ایشان واخرین تلاوت ایشان چی بود _ایا استاد به کشور ترکیه هم سفر داشتن یانه 
پاسخ:
خواهش می‌کنم.
تا جایی که بنده اطلاع دارم استاد دوبار در دهۀ 60 یعنی سال‌های 1962 و 1967 و دو یا سه بار در دهۀ 80 به این کشور سفر کرده. برای دهۀ 80 تاریخ‌های 1981 - 1984 و 1987 رو ذکر کردند که من احتمال می‌دم حداقل یکی از این تاریخ‌ها صحیح نباشه و در واقع اضافه باشه.
درباره سفر به ترکیه هم بنده چیزی نشنیدم و بعید می‌دونم چنین امری رخ داده باشه.
۰۵ دی ۹۴ ، ۱۳:۱۵ محمّدرضا فضلی
سلام مجدد؛
بابت توضیح کاملتون ممنونم. در مورد تلاوت سوره مبارکه آل عمران کاملاً حق با شماست و من این تلاوت رو قبلاً از همین وبلاگ دانلود کرده بودم اما متأسفانه مشغله های روزمرّه اجازه مقایسه این دو تلاوت رو به من نداد و با توضیح شما پی به این قضیه بردم. همچنین در مورد بی کیفیت بودن فایلهای تلاوتهای سور مبارکه فصّلت و فرقان هم فرمایش شما کاملاً صحیحه، چرا که فایل بی کیفیت هر دو تلاوت رو دارم و منتظر ارائه نسخه های باکیفیت که حاصل زحمت شماست در وبلاگتون هستم.
روزگار بر شما خوش...
پاسخ:
تا خدا چی بخواد!
سلامت باشید دوست عزیز
۰۵ دی ۹۴ ، ۱۶:۴۷ عبدالباسط
سلام
خیلی تشکر استاد
سوره تحریم پاکستان رو خیلی دوست دارم خیلی تشکر
تحریم شمس مسجد امام شافعی هست یا حضرت حسین؟
استاد ماجد مسجد امام شافعی زده
پاسخ:
سلام
نه، تو مسجد امام حسین بوده. اگه دقت کنید آقا ماجد هم اصلاح کرد مطلبش رو.
۰۶ دی ۹۴ ، ۰۹:۴۰ آریامهر شهسواری
سلام علیکم واقعا دست مریزاد . متشکرم
پاسخ:
علیکم السلام
خواهش می‌کنم دوست گرامی
۰۶ دی ۹۴ ، ۲۲:۵۶ سیدرضامحمدی
باسلام خدمت برادر ارجمندم آقای قنبری، نمیدونم الان تلاوت درخواستی شبکه قران رو نگاه میکنید یانه -یه تلاوت تصویری ازاستاد عبدالباسط از سوره نساء پخش میکنه،، منم ضبط میکنم واگه نتوانستین ببینین بفرستم بهتون،واقعا زیباست 
تلاوت جدیدی از جوانی شیخ عبدالباسط هنوزتو فضای مجازی پخش نکردن؟ من هنوز تو فکر اون تلاوت تحریم پاکستان 1962 عبدالباسط هستم ----
پاسخ:
سلام
نه متأسفانه، نتونستم ببینم. ان‌شاءالله توی کانال آپاراتتون بذارید همه استفاده کنند.
فعلاً که هیچ تلاوت جدیدی منتشر نشده؛ چه برسه به سال‌های جوانی. فعلاً از همون تلاوت لذت ببرید!
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۲:۲۶ محمود مهدوی
باسلام و درود به شما بزرگوار و عرض تبریک به مناسبت میلاد فرخنده حضرت رحمه للعالمین وبهترین ارزوها

هر چند تلاوتهای درخواستی قبلی تو نوبته و منتظریم ولی باز مزاحم شدم و درخواست دارم وشرمنده محبتهای شما

تلاوت سوره های انفطار و انشقاق و طارق و غاشیه و شمس و ضحی به روایت ورش که خیلی زیباست
احزاب و حاقه و تکویر               صافات  116--75  حدود 41 دقیقه مجلسی           حج 29--1  استودیو یا مجلسی

سالها  قبل در برنامه طارق تلاوت رادیو قران از 3 تلاوت اسم برده شد که نمیدونم شما اطلاعی از انها دارید یانه
قاری هموطن اقای موسوی بلده گفتند تلاوتی از سوره اسرا دارند خیلی قدیمی باتایم بلند واز دوران جوانی استاد
شنونده ای از افغانستان از تلاوت نجم و قمر فوقالعاده زیبایی از سنین جوانی استاد نام برد که داشتش
و یک نفر هم از اصفهان تماس گرفت و میگفت تلاوتی از اواخر سوره مریم و اوایل طه داره وخیلی تعریف میکرد البته بعضی ها نوادری دارند ولی رو نمیکنند کاش اینطوری نبد   از بابت تلاوتهای جدید هم بسیار ممنون و سباسگزاریم
پاسخ:
سلام و تبریک متقابل
دشمنتون شرمنده دوست عزیز! بخشی از تلاوت‌های درخواستی‌تون به زودی روی وبلاگ قرار می‌گیره.

تلاوت اول، ترکیب سه تلاوته؛ یعنی «انفطار، مطففین و انشقاق» یه تلاوت از ختم ورشه که توی وبلاگ هم گذاشتمش. «طارق و غاشیه» یه تلاوت و «فجر، شمس، لیل و ضحی» هم یه تلاوت دیگه‌ست. همه هم به روایت ورش هستند. احتمالاً منظورتون همینا باشه.

تلاوتی با ترکیب احزاب، حاقه تکویر رو بنده سراغ ندارم. یه «احزاب، حاقه» هست که قبلاً تو وبلاگ گذاشتم.

صافات با این مدت‌زمان نداریم، مگر این‌که مقاطع تکراری داشته باشه. دو تلاوت با این شروع و پایان آیه از سوره صافات هست که مدتشون کمتر از اینه.

حج 1 - 29 استودیویی هست که قبلاً توی درخواست‌هاتون بود و به زودی نسخۀ اصلی اون رو با کیفیت عالی تو وبلاگ می‌گذارم.

تلاوت سوره اسراء رو باید از خود آقای موسوی بلده پرسید که منظورشون کدومه. چه‌بسا منظورشون همون اسراء، تکویر، شمس باشه که به مابقیش اشاره نکردند؛ شاید هم یه تلاوت نادره که ایشون در اختیار داره و منتشر نکرده.
گاهی پیش میاد که تلاوت‌های سنین بالاترِ استاد رو دستکاری می‌کنن و صدا رو جوری تغییر میدن که انگار مربوط به جوونی‌های قاری هست. شاید این تلاوت هم که اون فرد افغان گفته، چنین وضعیتی داشته باشه. به هر حال تلاوت‌های مجلسی استاد از سوره‌های نجم و قمر همه مربوط به دهۀ 70 به بعده؛ اما در ختم ارباع، هم تلاوت نجم و قمر هست و هم مریم و طه. من احتمال می‌دم این دو تلاوت آخر، از همین ختم ارباع باشن.
۰۹ دی ۹۴ ، ۲۳:۲۹ محمود مهدوی
باسلام ودرود بشما استاد بزرگوار    امشب در اینترنت در سایت  عمرو سعید یونس  بنام

نوادر الذهب الخالص الشیخ عبدالباسط عبدالصمد  تو فایلهاش تلاوت بسیار زیبا و با شکوهی را دیدم و گوش کردم که قبلا مشخصاتشو بشما داده بودم و درخواست نسخه کامل و با کیفیت انرا داشتم ولی شما نداشتید و فرمودین چنین تلاوتی نیست یا ترکیب دوتلاوت شاید باشه ولی تلاوت کاملا یک تلاوت مستقل و درسال 1970 در مصر اجرا شده و محشره  فقط ثانیه های اوا تلاوت افتاده و اکو داره   تلاوت در ردیف 177 و بانام الاحزاب والقصار اومده  به مدت 23 دقیقه  احزب73--70 و انشقاق و ضحی و شرح و تین و اخلاص  
من نتونستم دانلود کنم و روی کاست ضبط کردم  ولی امیدوارم شما دانلود کنید و سر و سامانش بدید و در اختیار قران دوستان قرار دهید   رحمت و برکات خداوند برای شما و غفران و امرزش به روح پاک والده گرامی   متشکرم
پاسخ:
سلام
اگه زحمتی نیست لینک آدرس صفحه رو برام بفرستید.
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۲:۲۱ محمود مهدوی
http://archive.org/details/abdilbasit _931           سلام و وقت بخیر  من در سایت مربوطه لینک خاصی ندیدم و همین ادرس ایمیل  را براتون زدم ولی شما در google نوادرتلاوات الذهب الخالص الشیخ عبدالباسط عبدالصمد  را وارد کنید  و انتخاب کنید فایلهای  عمرو سعید یونس میاد و در ردیف 177 تلاوت یادشده  قرار داره و مطمنم شما میتونید دانلود کنید من نتونستم و به کاست زدم  موفق باشید
پاسخ:
سلام
همین آدرسی که گذاشتید در اصل لینک صفحه بود و متوجه منظورتون شدم. این تلاوت رو من سال‌های پیش از آرشیو عمرو سعید یونس دانلود کرده بودم، ولی به قدری کیفیتش بد بود که ترجیح دادم حذفش کنم. کلاً تلاوت‌هایی که این‌جوری نویز دارند رو ترجیح می‌دم نگه ندارم. چون ضعیف بودن صدا و هوای اضافی و خیلی مشکلات دیگه رو می‌شه تا حدودی برطرف کرد، ولی این‌جور نویزها رو هیچ کاریش نمی‌شه کرد. البته به توثیقات و اطلاعاتی که عمرو سعید برای تلاوت‌ها هم می‌نویسه چندان اعتباری نیست و بسیاری از این اطلاعات اشتباهه، ضمن این‌که آرشیوش هم مملو از تلاوت‌های مرکب هست. دربارۀ دانلود فایل هم باید خدمتتون عرض کنم که قبلاً این دو صفحه، در مقابل هر تلاوت، لینک دانلود هم داشت، ولی نمی‌دونم چرا اخیراً برداشته شده و فقط قابلیت پخش آنلاین داره؟!
سلام
الاحزاب وقصار السور - مصر - 1970
http://archive.org/download/abdelbasit_931/62.mp3
پاسخ:
با تشکر از برادر خوبم آقامصطفی، این هم لینک دانلود اون تلاوت تقدیم به آقای مهدوی
۱۱ دی ۹۴ ، ۲۳:۳۷ محمود مهدوی
باسلام ودرود بشما از لینک بالا نمیشه دانلود کرد  متشکرم و از برادر بزرگوار جناب مصطفی سپاسگزارم که محبت کردند  کمک کنید بیشتر ممنون میشم پایدار باشید
پاسخ:
سلام
لینک رو با کپی کردن در قسمت آدرس بالای صفحه وارد کنید، فایل به طور مستقیم دانلود می‌شه. طبیعتاً نباید مشکلی داشته باشید. مخصوصاً اگه از اینترنت دانلود منیجر استفاده کنید که در آنِ واحد دانلود می‌شه.
سلام. لینک مستقیم دانلود تلاوت احزاب قصارالسور:
http://ia801609.us.archive.org/4/items/abdelbasit_931/62.mp3
ان شاء الله آقای مهدوی با این لینک دیگه مشکلی نداشته باشن!
پاسخ:
سلام
دست شما درد نکنه. قبلی هم انگار مستقیم بود! به هر حال ممنون آقا مصطفی
۲۸ دی ۹۴ ، ۱۹:۴۷ علیرضا هادی
سلام و وقت بخیر  تلاوت سور ابراهیم و کوثر در کدوم بخش وبلاگ قرار داره   ممنونم
پاسخ:
سلام
تلاوتی با این ترکیب نداریم.
منظورتون ابراهیم، قدر نیست؟
سلام علیکم و عرض احترام  بیشنهادی دارم اگر ممکن باشه  و عملی بشه شاید مفید واقع بشه  برای اینکه تلاوتهای درخواستی دوستان روهم جمع نشه اگر هر روز یک تلاوت درخواستی در وبلاگ گنجانده شود یا هفته ای دو سه  تلاوت هم وقت کمتری از شما میگیره وهم خواست دوستان تامین میشه  تا نظر حضرت عالی چه باشه  متشکرم
پاسخ:
سلام دوست عزیز
مطمئن باشید اگر مقدور بود حتماً این کار انجام می‌شد. یقیناً کمبود وقت باعث انباشته شدن تلاوت‌های درخواستی رو هم شده و اگر بنده فرصت داشتم که نه روزی یه تلاوت، بلکه هفته‌ای سه تلاوت رو آماده کنم، حتماً این کار رو انجام می‌دادم. گاهی آماده کردن یه تلاوت نیم‌ساعته چند ساعت وقت می‌بره و مخصوصاً اگر از یه تلاوت، نسخه‌های متعددی وجود داشته باشه، تطبیق اونها با هم و کنترل کردن همۀ مقاطع که یه وقت یه نسخه چیزی کمتر یا بیشتر نداشته باشه، بسیار وقت‌گیر هست و امکان این‌که به این سرعت بتونم تلاوت‌های درخواستی رو آماده کنم، حداقل در حال حاضر برام مقدور نیست؛ مگر این‌که کلاً زندگی رو تعطیل کنم و به این کار مشغول بشم.
۰۲ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۰۲ علیرضا هادی
سلام و عرض احترام و ارادت   تلاوت کامل یوسف 29--7 کدوم تلاوته و ایا شما دارید ضمنا تلاوت ابراهیم و قدر  که در مسجدالحسین (ع) اجرا شده را در وبلاگ شما پیدا نکردم  البته دو تلاوت ابراهیم و قدر هم ظاهرا در افریقا و سوریه اجرا شده که هیچکدوم در وبلاگ نیست  ممکنه این تلاوتهارو  به لیست تلاوتهای صفحه تون اضافه کنید  سپاسگزارم 
پاسخ:
سلام
الان درست یادم نیست دقیقاً کدوم تلاوت بود. ولی می‌دونم الان نسخۀ کاملش موجوده. قبلاً یه نسخ از اون تلاوت منتشر شده بود که آیۀ 1 تا 6 رو نداشت، ولی بعداً نسخۀ کاملش منتشر شد. الان متأسفانه ذهنم یاری نمی‌کنه کدوم بود؟!
تلاوت آفریقای جنوبی رو هنوز توی وبلاگ نگذاشتم. البته کیفیتش هم مشکلات فراوانی داره و به صورت کاملاً آماتوری ضبط شده که کار می‌بره تا یه نسخۀ مناسب ازش دربیاد. ضمن این‌که تلاوت مد نظر شما از اجرای مسجد امام حسین، همون تلاوت استودیویی سوریه هست که توی وبلاگ گذاشتم. با مراجعه به این صفحه می‌تونید اون تلاوت و توضیحات کامل درباره‌ش رو ببینید و بخونید.
سلام. یک تلاوت از ابراهیم کوثر هست منسوب به سال 1962
http://www.mediafire.com/?zcp3opu4p5ls0yp
تشخیص این که مرکب هست یا خیر باجنابعالی!

تلاوت یوسف 29-7 هم درواقع همون تلاوت یوسف آفریقای جنوبی1966 هست
پاسخ:
سلام
فایلی که شما فرستادید، فایل محفل کامل عید قربان 1964 در مسجد امام حسین هست که ابتدا استاد عبدالباسط سوره ابراهیم رو تلاوت می‌کنه. بعد ابتهال نصرالدین طوبار رو می‌شنویم و بعد استاد عبدالباسط آیاتی از سوره زمر و بعد هم سوره کوثر رو می‌خونه. پس تلاوتی با مشخصات «ابراهیم، کوثر» وجود نداره. هر دوی این تلاوت‌ها هم در وبلاگ هست.

بابت یادآوری اون نکته هم ممنون. راستش خودم شک داشتم که اون تلاوت بود یا نه؟ دلیلش هم این بود که دوتا فایل ناقص ازش منتشر شد که یکیش اولش رو نداشت و یکش اواخرش رو. من مورد دوم رو خوب به یاد داشتم، ولی دربارۀ اولی تردید داشتم که شما زحمت کشیدید و تذکر دادید.                   ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی